Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: matmax66
|27 Gru 2008|, o 19:49
REGULACJA ZAWORÓW
Autor Wiadomość
Legion
[Usunięty]

  Wysłany: |27 Gru 2008|, o 19:30   REGULACJA ZAWORÓW

Heh, dostałem się do zaworów i no...przeczytajcie. Obrazki już niedługo.

No więc według mnie to wygląda tak:

Najpierw trzeba wylać olej a kto ma pług niech go zdejmie.Przygotować klucze: 17,10 i 9 nasadową.
Po wylaniu oleju odstawmy go na bok(aby czasem się nam nie wylał przy pracy)
i odkręcamy śrubki zaznaczone na rysunku nr 1:

Te śrubki to cztery główne trzymające osłonę głowicy,2 "korki"
ponad i popod tą osłonką oraz gaźnik (aby nam nie przeszkadzał przy ustawianiu).

Górny zawór:
Kiedy już odkręcimy wszystko to pod pierwszym górnym korkiem zobaczymy taką szpilkę (drucik z gwintem) a na niej nakrętkę.


Nie należy kręcić tą nakrętką lecz tą szpilką, należy całkiem odkręcić nakrętkę(w przeciwną stronę do kierunku wskazówki zegara, kluczem: nasadową 9)
a potem regulować szpilkę najlepiej kombinerkami albo innymi kleszczami.

(ponieważ nie ma na niej rowka do kręcenia śrubokrętem). Zasada jest taka, że między "kołyską"... (to jest to, co znajduje się zaraz przed przednią osłonką głowicy i porusza zaworem, [popycha szpilkę, która jest w nią wkręcona], jest pokazana na rysunku 2 poniżej)

- tu jest akurat pokazany dolny bo nie miałem możliwości pokazać górnego (ale on jest tylko odwrotnie położony)
ale myślę że widać o co chodzi.
A więc kontynuuję, między "kołyską" a tą "górką" na wałku które je w czasie skręcenia popycha(dolna część kołyski) nie może być wolnego miejsca lub jest ściśle określone(w ogarze jest chyba ściśle określone i wynosi [jak co to poprawcie] 0,05 mm - wdech, i wydech 0.07 . Jak tak nie jest to ustawić i git. Zawory nie mogą "dzwonić" (tj. stukać) Jeżeli dokręcimy za mocno to zawór może się nie domykać i i silnik będzie tracić kompresję. Jeżeli zaś dokręcimy za słabo lub w ogóle to silnik będzie słaby bo zassie małą ilość mieszanki.

Dolny zawór
Odkręcamy dolny koreczek i ustawiamy go podobnie tylko z inną przerwą między wałkiem a kołyską. (w ogarze podobno ten odstęp jest taki sam jak w zaworze górnym).

Przetestowałem to na swoim motorze i działa bez zastrzerzeń. Nie biorę obowiedzialności w razie niepowodzeń i w razie jakich kolwiek usterek sprzętu.

Są błędy? Poprawiajcie.
Ostatnio zmieniony przez Legion |7 Lut 2009|, o 10:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
adro 



Pojazd: 3 x honda dax, cy50, 2 x rv90
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 792
Skąd: Kartuzy , pomorskie
Wysłany: |25 Sty 2009|, o 00:08   

nie mają stukać ustaw na 0,05 na ssacym i 0,07 na wydechowymi powinno być dobrze
Ostatnio zmieniony przez adro |5 Lut 2009|, o 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
huh
[Usunięty]

Wysłany: |28 Sty 2009|, o 10:37   

ssący 0,05, wydechowy 0,06-0,07 . I nie wymyslajcie jakichs kosmicznych rozmiarow...<---potwierdzone przez romet.pl

Autor tematu niech poprawi te wartosci i zaznaczy mocno na czerwono, zeby nie wprowadzac innych w błąd..;/
 
 
czarny125
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lut 2009|, o 21:50   

jesli odkrece korek ten u gory to ustawiam zawor wydechowy czy ssacy??
 
 
adro 



Pojazd: 3 x honda dax, cy50, 2 x rv90
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 792
Skąd: Kartuzy , pomorskie
Wysłany: |6 Lut 2009|, o 22:58   

u góry masz ssący a na dole wydechowy
 
 
 
Legion
[Usunięty]

Wysłany: |7 Lut 2009|, o 10:38   

Dzięki za poprawkę...już poprawiam.
 
 
czarny125
[Usunięty]

Wysłany: |7 Lut 2009|, o 11:48   

Legion a dalczego trzeba sposcic olej?? i blaszka szczelinomierza ma przechodzic/wychodzic ciezko tzn tak szczelnie zeby bylo czy luzno??
 
 
adro 



Pojazd: 3 x honda dax, cy50, 2 x rv90
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 792
Skąd: Kartuzy , pomorskie
Wysłany: |7 Lut 2009|, o 19:22   

nie trzeba spuścić oleju
a blaszka musi wychodzić ciężko żeby dokładnie odmierzyć szczelinęi tak po za tym nie trzeba sprawdzać na walku rorządu a można tylko odkręcić pokrywki od zaworow (te duże śruby) i włożyć szczelinomierz pomiedzy ten popychacz a zawór
 
 
 
czarny21bl
[Usunięty]

Wysłany: |20 Mar 2009|, o 12:48   

Powiem krotko zawory muszą stukać a w opisie powiem tak nie trzeba odkrecac czola glowicy i krucca gaznika wystarczy wygiac szczelinomierz i wloztc pod szpilke zaworowa. zamykamy zawory przez lewa strone karteru (klucz chyba 14 samochodowy) pod srebrna nakretke przy napisie romet
 
 
pucek900
[Usunięty]

Wysłany: |16 Maj 2009|, o 20:39   

i co nam to da?
 
 
prezes 



Pojazd: ogar 900
Wersja: Ogar 900 '08 Silver-Black
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Sławoborze
Wysłany: |17 Maj 2009|, o 10:10   

pucek900 napisał/a:
i co nam to da?

Regulacja zaworów?
 
 
 
pucek900
[Usunięty]

Wysłany: |17 Maj 2009|, o 15:26   

tak
 
 
prezes 



Pojazd: ogar 900
Wersja: Ogar 900 '08 Silver-Black
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Sławoborze
Wysłany: |17 Maj 2009|, o 16:56   

Źle wyregulowane zawory po prostu się zużywają, nadpalają, stają się nieszczelne. Najlepiej trzymać się tu instrukcji, która podaje po jakim przebiegu trzeba zainteresować się zaworami.
_________________
Szkoła ekonomicznej jazdy xD
 
 
 
david609 
m



Pojazd: Ogar 900 - 2008
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 142
Skąd: opt
Wysłany: |17 Cze 2009|, o 11:12   

a moge dostac link do takiego szleniomierza zeby poasowal do zaworow z tymi miarami
 
 
mateusz1128 
PoRnUs



Pojazd: Romet Ogar 900
Wersja: Ogar 900 '08 Silver-Black
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 884
Skąd: Korzeniów
Wysłany: |18 Cze 2009|, o 12:24   

a może SZCZELINOMIERZ?
proszę -
KLIKNIJ!

Ten jest najtańszy z profesjonalnych. Inne nie zawierają blaszki 0,07mm.
Ostatnio zmieniony przez mateusz1128 |20 Cze 2009|, o 00:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
david609 
m



Pojazd: Ogar 900 - 2008
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 142
Skąd: opt
Wysłany: |18 Cze 2009|, o 17:07   

nie dziala :(
 
 
mateusz1128 
PoRnUs



Pojazd: Romet Ogar 900
Wersja: Ogar 900 '08 Silver-Black
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 884
Skąd: Korzeniów
Wysłany: |20 Cze 2009|, o 00:31   

JUŻ POPRAWIŁEM :) jest w moim poprzednim postem. wystarczy wcisnąć KLIKNIJ
 
 
 
david609 
m



Pojazd: Ogar 900 - 2008
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 142
Skąd: opt
Wysłany: |20 Cze 2009|, o 22:16   

dziekuje :)
 
 
mateusz1128 
PoRnUs



Pojazd: Romet Ogar 900
Wersja: Ogar 900 '08 Silver-Black
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 884
Skąd: Korzeniów
Wysłany: |20 Cze 2009|, o 23:17   

Nie ma a co :) pozdrawiam
 
 
 
krisp
[Usunięty]

Wysłany: |8 Lip 2009|, o 14:49   

ja mam takiego tylko że połowa tych blaszek jest na jednej a połowa na drugiej stronie przyczepiona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

BMW Assistance Katalog Stron Dlaczego warto ocieplać budynki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Skórka: Webdigital.pl / Kodowanie: www.DuDeStudio.pl
agregaty podorywkowe Forum Odzież damska używana.catering wesele

Wszelkie prawa zastrzeżone © Wypowiedzi należa do ich autorów, za tresć administracja forum nie odpowiada.

mapa Buszkowo konto oszczednosciowe zwrot podatku z zagranicy